Beesik a fékpedál

férfi a volánnál

Beesik, becsúszik, a szokásosnál lejjebb fog a fékpedál, ha az ABS vezérlő meghibásodik. Egyértelmű hibajelnek tekinthető a jelenség, sokan mégis azt gyanítják, hogy levegős a fékrendszer, ami jogosnak is tűnhet, főleg a fékrendszer megbontása után. Emellett a főfékhenger hiba is felmerül, nézzük tehát a különbségeket!

A tünetek alapos megfigyelésével elég jól megkülönböztethetőek a hibajelek. Ha a fékek a szokásosnál puhábbak, akkor nagy valószínűséggel tényleg levegő kerülhetett a fékrendszerbe, ez előfordulhat – akár az ABS kocka cseréje után is – ilyenkor persze nem gyanakodhatunk a cserélt alkatrészre, mint a hiba okára. Egyértelmű, hogy a féket légteleníteni kell.

Ha viszont az ABS vezérlő elromlott nem feltétlenül a puha fék jellemző, gyakoribb a fékpedál beesés. Ahhoz, hogy tisztán lássuk, hogy  ABS kocka hiba, esetleg főfékhenger hiba áll a háttérben, végezzünk el egy egyszerű tesztet: pumpáljuk meg a féket és figyeljük meg mi történik. Ha többszöri lenyomás után is beesik, akkor a főfékhenger lesz a hibás, ha egyszer beesik, de utána felpumpálható, akkor pedig az ABS kocka. Sajnos az ABS visszajelző lámpára sem hagyatkozhatunk, mert nagyon gyakran nem világit, pedig a hiba már tüneteket okoz.

Az, hogy levegős -e a fékrendszer, abból is kiderül, hogy sikerül -e légteleníteni. A fékrendszerből a levegőt a légtelenítő csőcsavar megnyitásával lehet kiengedni a fékpedál pumpálásával. Ehhez két személyre lesz szükség, mert a munkahengeren található csavart egyidőben kell kiengedni a fék pumpálásával. Ha levegős a rendszer, szörtyögést hallunk, ahogy a csőbe áramlik a fékfolyadék. A légbuborékoknak mind ki kell kerülniük onnan, egészen addig folytassuk a műveletet. Ha sikerrel jártunk, megszűnik a hiba. Ha nem hallunk szörtyögést, nem látunk légbuborékot és a művelet után a tünet is megmarad, akkor valószínűleg az ABS kocka javítás következik. Gondolkodhatunk új alkatrész beszerzésében is, de az ára igen magas. A bontott alkatrész egyáltalán nem ajánlott, mert több autófajta esetében is típushibás az alkatrész, ezért nem sokáig fogunk járni vele.

Legjobb megoldás az ABS kocka felújítás, illetve raktárunkról a cseredarab beszerelése, ami gyors, gazdaságos, garanciát kapunk és bármelyik autótípus esetében, országos futárszolgálattal is elérhető, nem csak szervizeinkben.

Az Abscenter.hu felhasználói élmény javítása céljából ún. sütiket használ.