Lent fog a fék és a piros lámpánál becsúszik, beesik a fékpedál? Ez bizony az ABS rendszer meghibásodására utal. Esetleg elmaradt az ajánlott időben a fékfolyadék csere? Sajnos általában ez áll a háttérben. Nem várhatunk, mielőbb orvosolni kell a hibát, mert az autó így egyáltalán nem biztonságos. Tapasztalhatunk még fékolaj szivárgást, illetve jól megfigyelhető a késleltetett fékhatás ugyanebből az okból kifolyólag.
Ha ABS hibajeleket tapasztalunk, akkor számítanunk kell arra, hogy egy hirtelen fékezésnél az autó blokkolásgátlója nem úgy teszi a dolgát, ahogy kellene neki, mert valamelyik fékkörhöz nem jut fékfolyadék. A fékfolyadék felvizesedett, hordalékokkal teli összetétele már nem tudja ellátni eredeti feladatát, ennek következménye ilyenkor már a főfékhenger karmantyú kopás, korrózió is. A hibajelek elég ijesztőek, ha még egy blokkolást is megtapasztalunk és esetleg kipördül az autó, azonnali megoldást akarunk. Ezért sokan, akik konyítanak valamit az autószereléshez, nekiállnak otthon megbütykölni az autót, mi viszont ettől óva intünk mindenkit! Az ABS kocka javítás házilag nem lehetséges, mert az ABS elektronikai modulja egy nagyon összetett szerkezet, ami komoly hozzáértést igényel. Szakszervizünk gyorsan megoldja és egész jó áron megúszhatja az autótulajdonos az ABS kocka javítást. Az új alkatrész olyan drága, hogy jobb, ha elfelejtjük, mint opciót, bár mindenki maga tudja, mennyit bír el a pénztárcája.
Szervizeink Budapesten és Gárdonyban elérhetők, persze sokaknak ez nagyon távol esik. Mégis van megoldás. Még ha az ABS kocka javítás házilag nem is teljesülhet, az ABS kocka ki és beszereléséhez már nem kell olyan komoly szakértelem. Ha jól értünk az autónkhoz magunk is elvégezhetjük a cserét, de saját autószerelőnk biztosan megoldja, ha javított cserealkatrészt küld a REWO Pro Kft. GLS futárral ellátjuk az egész országot, ráadásul pár napon belül megérkezik a cseredarab, így gyorsan elhárítható a hiba.
Legjobb elkerülni a hanyagság okozta meghibásodást. Az ABS kocka így is nagy terhelésnek van kitéve, hiszen a motortérben hatalmas hő uralkodik és nagy rázkódás éri menet közben. Ezt tetőzi, hogy néhány autótípusnál típushibás az alkatrész, éppen ezért nem szabad bontott darabot vásárolni. Cseréljük ki az ajánlott időközönként a fékfolyadékot, figyeljünk a típushibákra és mielőbb hárítsuk el a hibát, hogy megóvjuk egy balesettől magunkat és közlekedő útitársainkat.
Mivel ebben az esetben nem a teljes ABS rendszer hibásodik meg, a modul cseréjével újra tökéletesen fog majd a fék. Az ABS hibajelek eltűnnek és újra biztonságossá válik az autó.